Tuesday 14 July 2009


اعلام حضور سبزپوشان معترض، به بهانه بازگشت هاشمی به نمازجمعه

راهپیمایی با حضور موسوی و خاتمی، جمعه این هفته

حامیان میرحسین موسوی و معترضان به نتایج انتخابات و درگیری‌های پس از آن، در گروههای اینترنتی و کلوپ‌های فضای مجازی اعلام کرده‌اند که جمعه این هفته پس از شرکت در نماز جمعه که به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار خواهد شد، برای اعلام حضور و تداوم اعتراض، راه‌پیمایی شرکت خواهند کرد.


این خبر در رسانه‌های مجازی از جمله صفحه میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی در فیس‌بوک و نیز برخی وبلاگ‌های فعال طرفدار موسوی منتشر شده است.

سایت رسمی هاشمی رفسنجانی نیز حضور وی را در نمازجمعه تهران در روز 26 تیر ماه تایید کرده است.

وبلاگ «موج آزادی» در این باره نوشته است: از آنجایی که کلیه رسانه‌های خبری منتسب به جریان اصلاح‌طلب هک یا فیلتر شده‌اند، این وبلاگ از معدود رسانه‌هایی است که هنوز در ایران فیلتر نشده است و امکان اطلاع‌رسانی به هم‌وطنان را دارد. با انتشار این خبر به گسترده تر شدن این موج سبز کمک کنید. رسانه شمایید!

وبلاگ «دارم مرور می‌کنم» نیز نوشته است: حضور در نمازی که امامت‌اش را قرار است کسی که خود جناح حاکم او را مخالف بزرگ احمدی نژاد و حامی اصلی میرحسین اعلام می‌کند می تواند بسیار معنادار باشد! این حضور هم پیام روشنی برای حاکمیت دارد و هم پیام روشنی برای خود هاشمی و دیگر اصلاح‌طلبان و حتی برای اصولگرایان منتقد. جناح اقتدارگرا مجهز به اسلحه و نیروی نظامی و پول نفت و تشکیلات عریض و طویل اقتصادی است و تنها قدرتی که می‌تواند به جناح مقابل، قدرت عرض اندام بدهد حمایت مردمی است. البته قویا معتقدم که نباید رهبران اصلاح‌طلب حتی خود میرحسین را برای موضع گیری‌های تند تحت فشار بگذاریم؛ چون تند شدن آن ها هیچ نفعی برای ما ندارد اما باید نشان بدهیم که از آن‌ها به شرط حمایت از حقوق مردم حمایت خواهیم کرد. این حمایت به آن ها در جدال با نظامیان مسلح، قدرت می‌بخشد؛ و بدون این حمایت دست آن‌ها خالی خواهد بود.

وبلاگ دیگری نیز نوشته است: روز جمعه فرصتی طلاییست برای نمایش قدرت جنبش سبز و مجاز ترین تجمع که خیلی حرفا برای گفتن خواهد داشت. جمعه فرصتی برای فریاد مردم آزادی خواه ایران خواهد بود. ما ها با پای خودمون و از همه جای ایران جمعه در نمازی که امامتش با هاشمی رفسنجانی هست حضور خواهیم داشت و تمام خیابونهای تهران رو مملو از جمعیت خواهیم کرد. و با گفته شدن تکبیر ، فریاد مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر دروغگو و بعد الله اکبر سر خواهیم داد. جمعه هیچ کس گاز اشک آور یا باتون نمیخوره . جمعه کسی بازداشت نمیشه. و حضور شخص هاشمی در نماز جمعه بهانه ای برای شهرستانی های معترض هست که به جمعیت تهرانی ها ملحق بشن . از شهر من تا تهران حدود ده ساعت راه هست ولی برای حمایت از جنبش این مسیر رو خواهم پیمود تا سهمی از جنبش داشته باشم و نشون بدم این نیرو سرکوب شدنی نیست.


:

No comments:

Post a Comment